Deweloperzy z Bloober Teamu zdradzili ostatnio szereg ciekawych informacji na temat remake’u Silent Hill 2. Wynika z nich, że oryginalni twórcy kultowego horroru bardzo ściśle współpracują z polskim studiem i dbają o to, by duch oryginału został zachowany.
W wywiadzie dla serwisu
GamingBolt Maciej Głomb, pełniący rolę głównego producenta remake’u
Silent Hill 2, zapewnił, że jego zespół jest w stałym kontakcie z twórcami oryginału. Już od samego początku
Konami było bardzo zaangażowane w projektowanie gry i toczyło z deweloperami z
Bloober Teamu dyskusje na temat wyglądu produkcji.
Pierwszy rok spędziliśmy na ścisłej współpracy z Konami i prowadzeniu ciągłych rozmów. Gdyby nie pandemia, moglibyśmy usiąść w tym samym pokoju i przeprowadzić burzę mózgów twarzą w twarz. Konami niesamowicie wspierało nasz kierunek twórczy i zgadzało się z naszą wizją gry. Ich zaufanie do nas pozwoliło na powstanie tej produkcji.
Głomb dodał, że Masahiro Ito, czyli reżyser artystyczny oryginału, dostarczył
Bloober Teamowi rysunki koncepcyjne. Akira Yamaoka odpowiada natomiast za ścieżkę dźwiękową, tak jak przy pierwowzorze.
Sama fabuła ma być niemal identyczna do tej znanej z pierwotnej wersji
Silent Hill 2. Jak twierdzi sam Głomb, to właśnie ona jest filarem produkcji. W związku z tym zostanie ona praktycznie całkowicie zachowana. Zmianie ulegnie tylko część wątków, które uznano za zbyt archaiczne. Mają one zostać uwspółcześnione i dopasowane do współczesnych realiów.
W remake’u
Silent Hill 2 bardziej gruntownych zmian doczeka się natomiast mechanika rozgrywki. Zostanie ona zmodyfikowana, tak by pasowała do obecnych standardów. Oprócz perspektywy, zmian doczekają się między innymi łamigłówki, projekt poziomów oraz działanie broni.
Maciej Głomb porównał całość do ciepło przyjętego remake’u
Resident Evil 2. Horror ten został przedstawiony jako przykład idealnego odświeżenia klasycznej produkcji. Dlatego więc Polacy traktują go jako źródło inspiracji.
Źródło:
Agnieszka Adamus - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2023-01-07 07:27:25
|
|